Založ si blog

Satirou proti okupácii

Po dlhšej dobe si smutné správy z Palestíny zase oživíme niečim úsmevným. Dobrým začiatkom bude satirické Rap News od austrálskej Juice Media, ktorí napriek odlahčenej forme celkom trefne vystihli podstatu problému (aj so slovenskými alebo českými titulkami):

 


 

„Cestovná kancelária“ Apartheid Adventures zase reklamuje Izrael ako skvelú destináciu, v ktorej si môžete užiť možnosti a privilégia aké nenájdete nikde inde na svete – ak spadáte do správnej etno-náboženskej kategórie.

 


 

Apartheid Adventures ponúka aj pohľad do zrkadla všetkým liberálom obhajujúcim Izrael, jedinú demokraciu, ktorá je zároveň apartheidom. Alebo návod ako podporovať rasisticky režim a pri tom sa cítiť ako dobrý človek.

 


 

Najlepšou satirou je niekedy sám život. Takže na záver, autentická komediálna reality show z okupovanej Palestíny. Izraelská politika ako karikatúra seba samej (môžnosť anglický tituliek):

 


 

Pre neznalých miestnych pomerov či jazyka, Ide o rozhovor Palestínčana s izraelským osadníkom. Palestínčan je na streche svojho domu v Al-Chalíle (Hebrone). Jeho dom je obkolesený agresivnymi rasistickými kolonistami podporovanými izraelskou vládou a armádou. Predstavte si, čo si dovolil urobiť. Na streche vlastného domu v palestínskom meste, v medzinárodne uznanom Štáte Palestína vyvesil vlajku svojho štátu a tým spôsobil obrovské rozhorčenie svojich demokratických susedov.

 

Jeden z nich sa v snahe odstrániť vlajku snažil vyštverať na jeho strechu. Palestínčan sa následne dáva s kolonistom hovoriacim lámanou hebrejčinou so silným ruským akcentom uviaznutým v ostnatom drôte do komického rozhovoru.

Palestínčan: Prečo ideš na strechu? Keď ja pôjdem na tvoju strechu, bude to dobré?… Bude to dobré? Nebude.

Kolonista: Áno, ale toto je moja strecha. Toto je všetko moje, celá krajina je moja.

P: Nie, toto je môj dom tu. Prečo ideš na moju strechu?

K: Ty si len myslíš, že to je tvoje, ale celá krajina je Štát Izrael.

P: Nie, toto je Hebron, nie Izrael, toto je Palestína tu. Ja nie som v Tel Avive.

K: Čo je to Palestína? Palestína to iba nazvali Rimania. Toto je Štát Izrael… Toto je moja krajina. A všetko v nej je moje. Nie len moje, ale aj tých čo patria do môjho náboženstva.

 

Potom izraelský vojak sebavedomému kolonistovi pomohol vyvliecť sa z ostnatého drôtu a zísť po rebríku dole zo strechy.

 

Vitajte v jedinej komédii, v ktorej je rasistický režim demokratický.

 

Súvisiace linky

Pat a Mat izraelskej armády

Netanjahu v ríši Charlieho

Blizkovýchodný gangnam

Databáza zdrojov o Palestíne

KORČOK: Izrael je náš partner, za civilné obete v Gaze môže Hamas

06.03.2024

Minulý týždeň som položil Ivanovi Korčokovi otázku o genocíde v Gaze a takto to dopadlo. Nie a nie dotlačiť ho k odsúdeniu izraelských zločinov. Veľa slov o tom ako to všetko začal a za všetko môže Hamas, ako je izraelský cieľ legitímny. Súd sa ešte nevyjadril, že to je genocída. Aj v tejto chvíli Hamas ostreľuje Izrael. Aj v tejto chvíli Hamas hovorí, že chce [...]

Poslušný alebo slobodný Korčok?

21.01.2024

Pred niekoľkými dňami, prezidentský kandidát Ivan Korčok zverejnil video, v ktorom (ne)nápadne prirovnáva Petra Pellegriniho k psovi. Hádže kus dreva a kričí „dones“ a ďalšie povely. Potom hovorí, že „poslúchať má psík, nie prezident. Prezident má konať slobodne, slušne, ale keď treba tak aj rázne… No, len či on koná slobodne a rázne, keď [...]

Prečo mlčíte?

20.01.2024

Prosím vás, vysvetlite mi jednu vec. Kde sú všetci tí humanisti, všetky tie čo hovoria o ľudských právach, o slušnosti? Tie západné hodnoty, o ktorých toľko hovoria? Ja nie som proti tým hodnotám, naopak, podľa mňa sú veľmi dôležité… Hovorím o tých pokrytcoch, ktorí majú plné ústa západných hodnôt, keď treba byť proti Rusku, Číne, Iránu, vždy [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.